• Sposoby odgrzybiania klimatyzacji w pojazdach

    Sposoby odgrzybiania klimatyzacji w pojazdach

    Kiedy z nawiewów wentylacyjnych w naszym samochodzie wydobywa się przykry zapach, jest to znak, że czas na czyszczenie i przegląd klimatyzacji. Zapach jest nie tylko przyczyną dyskomfortu, ale zazwyczaj oznacza również, że do przewodów wdarły się grzyby lub inne drobnoustroje. Szczególnie dobrym miejscem do rozwoju mikroorganizmów jest najważniejsza część klimatyzacji, czyli położony w ciemnym miejscu, wilgotny parownik. Aby zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom pojazdu, należy oczyścić zanieczyszczone przewody.

    Oczyszczanie metodą ultradźwiękową

    W tej metodzie płyn odgrzybiający wyprowadzany jest z urządzenia przez rurkę, dzięki użyciu wbudowanego w doń wentylatorka. Odgrzybianie przeprowadza się w dwóch etapach, najpierw stosuje się płyn odgrzybiający dedykowany do atomizerów ultradźwiękowych, a następnie płyn niwelujący przykre zapachy. Urządzenie ustawiamy w samochodzie, a następnie uruchamiamy klimatyzacje, włączając obieg wewnętrzny. Procedura trwa zazwyczaj około 25 minut. Po tym czasie dokładnie wietrzymy samochód.

    Metoda ozonowa

    Metoda ozonowa jest niezwykle skutecznym, a ponadto ekologicznym sposobem walki z grzybami w przewodach wentylacyjnych. W tym celu wykorzystuje się specjalny odgrzybiacz, który poprzez wykorzystanie promieniowania UV i wysokiego napięcia wytwarza ozon. Urządzenie należy podłączyć do źródła zasilania, a następnie postawić na desce rozdzielczej lub oparciu fotela w kokpicie samochodu. Podobnie jak w przypadku metody ultradźwiękowej, trzeba włączyć klimatyzację w obiegu zamkniętym. Proces ozonowania trwa około 30 minut. Po tym czasie możmye być pewni, że wszelkie bakterie i drobnoustroje zostaną zniszczone.

    Metoda piankowa

    Ostatnią, zdecydowanie mniej skuteczną niż dwie poprzednie, metodą jest czyszczenie klimatyzacji pianką grzybobójczą. Wymaga ona sporo czasu i odrobinę wprawy. Czyszczenie można rozpocząć od wnętrza samochodu lub od strony silnika. W pierwszym przypadku, preparat wtłaczamy specjalnym wężykiem w miejsce najbardziej intensywnego zasysania powietrza, w drugim zaś wtryskujemy go w okolice parownika.